Různé argumenty lze vnímat odlišným způsobem. Volným, chcete li negativním prostorem/ který není na ploché obrazovce jako díra v průhledu vidět /a musíte si jej domyslet/, je přece divákovi zcela otevřená přední levá část rostliny, do které nesměřuje žádná větvička. Odkrývá se nám tím pohled zleva na linii kmene, bokem jdoucí jiny které ale končí v obrostu, větvičky do pozadí, i pravé větvičky- obláčky- které kmen částečně překrývají .
...Jarku v grafice a červených liniích stromu vpravo i vlevo nemáš znázorněny horní linie - obrysy "obláčků" - rozhodující tvary obrostu horní části koruny stromu. Je snad dobře patrná, negativním prostorem / i průhledem v obrysu / vymezená "hlava" rostliny a její pomyslná úklona - směr pohybu horní části koruny, která by měla být i když třeba mírně pootočená ale vždy tvarována směrem k divákovi a vystavena -otočená k divákovi a středu - ose kompozice . Modrá šipka ti sice směřuje nahoře doprava ale kmen se v těchto místech větví a větvičky jsou pravděpodobně rozloženy do všech stran, ale více směrovány doleva, kde jsou delší a i více obrostu jak je vidět na prvním obrázku.
Horní dvě modré šipky na druhém obrázku kterými myslím si, že správně ukazuješ směr pohybu rostliny do levé strany obrazu, pro mě říkají, že další objekty - střed kompozice by měl být i tímto dán do prostoru vlevo od rostliny aby se tyto objekty vzájemně mohly doplňovat a tak uzavírat aranžmá daného "rámu"...
Pravá kompaktnější část obrostu vpravo od kmene, její obrys a spodní větve, /i přes pohyb spodní části kmene tímto směrem / jsou pro mě vzhledem k tvaru vrcholu "záda" rostliny ... Strom umístěný tak jak je na obrázku s grafikou v levé části této kompozice, svým kompaktnějším obrostem napravo od kmene i pomyslnou "větší váhou" hmoty na pravé straně, je již příliš blízko svitkového obrazu a středu, vrchol - hlava se odklání od optického středu doleva - "ven z rámu" jak ukazují i tvé šipky, jde tak od svitku i od doplňkovky .
Tak to vidím já , nechci tím tvrdit, že to nemůže být jinýma očima viděno jinak...
ale k poslední větě
- Luďku, zrcadlové převrácení kompozice, logicky musí dávat jen stejně stranově obrácený , ale ve všem ostatním zcela stejný výklad... Hezký den všem čtenářům