Fíkus - houba

Fíkus - houba

Příspěvekod primafima » 13 lis 2009, 14:39

Dobrý den,
mohli byste mi, prosím, poradit, zda lze ficus ginseng v tomto stavu ještě zachránit?

Zakoupen koncem října s bílým lišejem na jedné straně kořene, který byl v dolní části měkký - dle prodavačky vše v pořádku. Rostlinu mi kupoval přítel. Dala jsem ji na parapet, co nejdál od balkonových dveří, aby nenastydla. Nyní je kořen z jedné strany celý měkký a listy na této straně opadaly. Až nyní jsem se na internetu dozvěděla, že je rostlina v tzv. přepravním substrátu - do čeho a jak ji mám přesadit. Lze ještě zachránit? Jsem naprostý začátečník. Děkuji za rady. Fima.
Přílohy
ficus ginseng1.jpg
ficus ginseng1.jpg (88.56 KiB) Zobrazeno 2072 krát
primafima
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 lis 2009, 14:26

Re: Fíkus

Příspěvekod Ladislav Kotál » 13 lis 2009, 14:54

To vypadá na nějakou houbu. Přesadil byl do propustného substrátu, najdi si to na fóru, při přesazení bych ořezal ostrým nožen napadené části do hloubky včetně kořene a pak bych se modlil. Šanci zatím asi má :oops: Umísti k oknu, hodně světla, teplo na kořeny, a nepřelívej.
Promiň, zapomněl jsem tě zde přivítat.
„Věnuj se věcem, které můžeš změnit. Co změnit nemůžeš, na to neplýtvej časem ani energií.“
Uživatelský avatar
Ladislav Kotál
 
Příspěvky: 4195
Registrován: 02 úno 2009, 08:14
Bydliště: Útušice u Plzně
člen ČBA: ano

Re: Fíkus - houba

Příspěvekod Jarda Marek » 13 lis 2009, 16:41

Nejdříve Tě vítám na fóru, pak bych se chtěl omluvit že jsem na Tvůj problém s rostlinou vytvořil nové vlákno, ale ať je v tom chaosu trochu pořádek, no a ke kytce bych se přiklonil co psal Láďa a ještě se určitě ozve Milan. Nevěš hlavu vše v dobré se obrátí. Držím palec :jedna:
Osvojte si základy své práce, jedině tak se můžete stát skutečnými mistry.
Ať nám rostou. Jarda.
bonsai-greenhorn@email.cz
Uživatelský avatar
Jarda Marek
 
Příspěvky: 4269
Registrován: 01 úno 2009, 10:35
Bydliště: okres Litoměřice
člen ČBA: ano

Re: Fíkus - houba